Avantaj ve Dezavantaj Rehberi

Karakterlerin kendilerine ve takım arkadaşları üzerine uyguladıkları etkiler avantaj(buff) olarak isimlenirken, rakip hedefe veya hedeflere uyguladığı etkiler dezavantaj(debuff) olarak isimlendirilir. Oyundaki bütün etkilerin ne işe yaradıkları ve hangi simgeyle gösterildikleri şu şekildedir:

Avantajlar


Müttefik koruma: etkiyi kullanan şampiyon, hedef şampiyonun aldığı hasarın %25/%50 ' sini kendi üzerine alır. Kendine hasar vuran şampiyonlar ve zehir, bu etkiyi tetiklemez.


Hasar bloklama: hedefi gelen hiçbir hasardan etkilenmez hale getirir.



Dezavantaj bloklama: bu etkiye sahip olan şampiyon, hiçbir debuff tarafından etkilenmez. Anlık negatif efektler -dönüşmetre azaltma- bunun kapsamında değildir ve etki gösterirler.


Devamlı iyileşme: hedef şampiyonu turunun başlangıcında maksimum canının %7,5/%15 'i kadar iyileştirir.


Karşı saldırı: bu avantaja sahip olan şampiyon, herhangi bir saldırıya maruz kaldığı zaman 1. skiliyle kendisine saldıran şampiyona karşı saldırı gerçekleştirir. Normal 1. skilin hasarının %75'ini verir. Çoklu vuran yetenekler tarafından hedef alındığında sadece bir kez çalışır. Karşı saldırı yeme durumunda tekrar karşı saldırı yapılamaz. Tur olarak sayılmaz.


ATK arttırma: şampiyonun savaş içerisindeki ATK değerini %25/%50 arttırır.


KRİT. OR arttırma: şampiyonun kritik oranını %15/%30 arttırır.


DEF arttırma: şampiyonun savaş içerisindeki DEF değerini %30/%60 arttırır.


HIZ arttırma: şampiyonun savaş içerindeki HIZ değerini %15/%30 arttırır.


Hasar yansıtma: bu etkiye sahip olan şampiyon aldığı hasarın %15/%30'luk kısmını saldırana geri yansıtır.


Ölümün Ardından Canlanma: bu etkiye sahip olan şampiyon ölürse, %30 HP ve boş bir dönşümetre ile canlanır.


Kalkan: şampiyonun etki süresince kalkan kazanır. Kalkana verilen hasar şampiyona verilmiş sayılmaz ve can çalmayı çalıştırmaz.


Öldürülemez: şampiyonun 1 HP'nin altına düşmesini engeller.


Dezavantajlar


Avantaj Bloklama: bu şampiyona uygulanan bütün avantajlar otomatik olarak bloklanır ve hiçbir etkiye sahip olmaz.


Soğuma becerileri bloklama: şampiyonun 1. skilli dışında herhangi bir yetenek kullanmasını engeller.


İyileşme Azaltma: bu şampiyonun aldığı bütün iyileştirme etkileri %50/%100 olarak azaltılır.


Bomba: dezavantajın süresi bittiğinde, şampiyon DEF değerinden bağımsız olarak hasar alır. Bombanın hasarı dezavantajı uygulayan kişinin skillinin ana statına göre artar.


İSBT azaltma: şampiyonun savaş içerisindeki isabetini %25/%50 düşürür.


ATK azaltma: şampiyonun savaş içerisindeki ATK değerini %25/%50 düşürür.


DEF azaltma: şampiyonun savaş içerisindeki DEF değerini %30/%60 düşürür.


HIZ azaltma: şampiyonun savaş içerisindeki HIZ değerini %15/%30 düşürür.


Dondurma: şampiyon dezavantaj süresince hiçbir yeteneğini kullanamaz. Pasif yetenekler buna dahil değildir. Dezavantaj süresince bekleme süreleri düşmez. Dezavantaj süresince gelen hasarın %75'ini alır.


HP yanığı: şampiyonun turunun başında maksimum canının %3'ü kadar hasar alır, bu hasar bütün müttefiklere sıçrar. Bir şampiyon üzerinde en fazla bir tane hp yanığı dezavantajı bulunabilir.


Sömürme: bu şampiyona saldıran bütün şampiyonlar verilen hasarın %10'u kadar iyileşir.


Zehir: şampiyon turunun başında maksimum canının %2,5/%5' i kadar hasar alır. Hedefin maksimum hp'sini düşüren etkiler bu dezavantajın hasarını azaltır. Eğer kalkan varsa, hasar önce kalkana işlenir.


Kışkırtma: bu dezavantaja sahip olan şampiyon etki süresi boyunca yalnızca 1. yeteneğiyle bu etkiyi uygulayan şampiyona saldırır.


Uyku: şampiyon dezavantaj süresi boyunca hiçbir şey yapamaz. Bu dezavantajın etkisindeyken bekleme süreleri azalmaz. Gelen herhangi bir hasar bu dezavantajı kaldırır.


Sersemletme: şampiyon dezavantaj süresi boyunca hiçbir şey yapamaz. Bu dezavantajın etkisindeyken bekleme süreleri azalmaz


Zayıflatma: bu şampiyonun aldığı bütün hasarı %15/%25 arttırır.

Özel etkiler, Minataurun Labirenti



Öfke: aktifken, minataurun verdiği hasarı %400 arttırır.


Şaşırmış: aktifken, minataurun aldığı hasarı %200 arttırır. bu dezavantajın süresi uzatılamaz.


Nazar: minataurun tremor tepinmesi yeteneği bu dezavantaja sahip olan şampiyonlara iki kat hasar verir.